Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 4/2010

EDITORIAL

Bericht der Redaktion / New from the Editorial Staff

Marianne Krüger-Potratz

Editorial zum Schwerpunktthema: Schule in der Einwanderungsgesellschaft
Editorial to the Focus Topic: Schools in the Immigration Society

SCHWERPUNKTTHEMA: SCHULE IN DER EINWANDERUNGSGESELLSCHAFT / FOCUS TOPIC: SCHOOLS IN THE IMMIGRATION SOCIETY

Andreas Heintze

Sprachbildung als Schulreform ⇒ Abstract zum Beitrag

Language Education as School Reform ⇒ Abstract of the Article

Christoph Chlosta/Sara Fürstenau

Sprachliche Heterogenität als Herausforderung für die Lehrerbildung
⇒ Abstract zum Beitrag

Linguistic Heterogeneity as Challenge for Teacher Education
⇒ Abstract of the Article

Thomas Kemper

Migrationshintergrund – eine Frage der Definition! ⇒ Abstract zum Beitrag

Migration Background – a Question of Definition! ⇒ Abstract of the Article

Marc Thielen

Jungen mit Migrationshintergrund in der Schule aus der Perspektive einer lebenslagen- und gendersensiblen Jugendforschung
⇒ Abstract zum Beitrag

Male Migrants at School from the Perspectives of a Manchild and Youth Research Related to Living Conditions and to Gender
⇒ Abstract of the Article

BERICHT / REVIEW

Edwin Stiller/Antonietta Zeoli:

Lehrkräfte mit Zuwanderungsgeschichte für einen ressourcenorientierten Perspektivwechsel in der Lehrerbildung 

Teachers with Migration Background – Towards a Resource Oriented Change of Perspective in Teacher Training

BLICK IN DIE QUELLEN / LOOK AT THE SOURCES

Marianne Krüger-Potratz

Zur Geschichte des Umgangs mit sprachlicher, kultureller, ethnischer und nationaler Heterogenität in Preußen und im Deutschen Reich

History of the Handling of Linguistic, Cultural, Ethnical and National Heterogeneity in Prussia and in the German Reich

WEITERER BEITRAG / FURTHER ARTICLE

Sarah Frahm

Lesekompetenz fördern in Klasse 6? ⇒ Abstract zum Beitrag

Enhancing Literacy at Grade 6? ⇒ Abstract of the Article

REZENSIONEN / REVIEWS

⇒ Startseite / Home