Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 3/2011

EDITORIAL


Sandra Boltz / Isabell van Ackeren

Editorial zum Schwerpunktthema: Hausaufgaben und Lerngelegenheiten

Editorial to the Focus Topic:
Homework and Learning Opportunities

SCHWERPUNKTTHEMA: HAUSAUFGABEN UND LERNGELEGENHEITEN /
FOCUS TOPIC: HOMEWORK AND LEARNING OPPORTUNITIES

Britta Kohler

Hausaufgaben
Überblick über didaktische Überlegungen und empirische Untersuchungen
Abstract zum Beitrag

Homework
Survey about Didactical Considerations and Empirical Research
⇒ Abstract of the Article

Tina Hascher / Franz Hofmann

Hausaufgaben aus der Sicht von (angehenden) Lehrerinnen und Lehrern
⇒ Abstract zum Beitrag

Homework from (Prospective) Teachers’ Points of View
⇒ Abstract of the Article


Jutta Standop

Hausaufgabendidaktische Strukturen und Verlaufsformen im Kontext schulischer Förderung von Selbstständigkeit. Befunde einer empirischen Studie ⇒ Abstract zum Beitrag

Homework Didactical Structures and Developments in the Context of an Educational Promotion of Self-Reliance. Results of an Empirical Investigation ⇒ Abstract of the Article


Elke Sumfleth/Corinna Kieren/Isabell van Ackeren

Hausaufgabenpraxis im Gymnasium – Empirische Befunde am Beispiel eines ‚Nebenfachs‘  ⇒ Abstract zum Beitrag

Homework Practice at Secondary Schools – Empirical Findings with Regard to a Minor Subject
⇒ Abstract of the Article

BERICHTE / REPORTS

Silvia-Iris Beutel / Wolfgang Beutel

Hausaufgaben als Teil individueller Lernförderung und Rückmeldung – Good-Practice Ansätze an Schulen des Deutschen Schulpreises  ⇒ Abstract zum Beitrag

Homework as an Element of Individuation and the Support of Learning Processes – Good-Practice in Schools of the German School Award  ⇒ Abstract of the Article

REZENSIONEN / REVIEWS

⇒ Startseite / Home