Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 3/2009

EDITORIAL

Martin Heinrich

Editorial zum Schwerpunktthema: Governance im Bildungswesen

Editorial to the Focus Topic: Governance in the Educational System

SCHWERPUNKTTHEMA: GOVERNANCE IM BILDUNGSWESEN /
FOCUS TOPIC: GOVERNANCE IN THE EDUCATIONAL SYSTEM

Horst Weishaupt

Finanzierung und Recht als Ansatzpunkte schulpolitischer Steuerung. Eine Ideenskizze ⇒ Abstract zum Beitrag

Funding and Legislation as Starting Points of School Political Regulation. An Idea Sketch ⇒ Abstract of the Article

Uwe Schimank

Planung Steuerung Governance: Metamorphosen politischer Gesellschaftsgestaltung ⇒ Abstract zum Beitrag

Planning – Guidance – Governance: Metamorphoses of the Political Formation of Society ⇒ Abstract of the Article

Herbert Altrichter

Governance – Schulreform als Handlungskoordination ⇒ Abstract zum Beitrag

Governance – School Reform as Coordination of Action ⇒ Abstract of the Article

Hans-Günter Rolff

Führung als Gestaltung und ihre Bedeutung für die Schulreform ⇒ Abstract zum Beitrag

Guidance as Formation and its Meaning for School Reform ⇒ Abstract of the Article

Albrecht Wacker

Die Fachkonferenz – Transmissionsriemen zwischen Schule und Unterricht?
Zur wachsenden Bedeutung der Fachkonferenz als kollektivem Steuerungsakteur in neuen Steuerungskonzepten ⇒ Abstract zum Beitrag

The Subject Conference – Transmission Belt between School and Teaching?
The Growing Importance of Subject Conferences as Collective Regulating Actors in the Context of New Regulation Concepts
⇒ Abstract of the Article


ZUR DISKUSSION / DISCUSSION

Ulrich Steffens

Plädoyer für ein koordiniertes Zusammenspiel in der Schulsystemgestaltung ⇒ Abstract zum Beitrag

Plea for a Coordinated Cooperation Regarding the Formation of the School System ⇒ Abstract of the Article

WEITERER BEITRAG / FURTHER ARTICLE

Stefan Keller/Felix Winter

Wie Lehrpersonen mit Kompetenzbeschreibungen unterrichten können ⇒ Abstract zum Beitrag

How Teachers Can Teach with Competence Descriptions ⇒ Abstract of the Article

REZENSIONEN / REVIEWS


⇒ Startseite / Home