Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 1/2012

EDITORIAL

Martin Heinrich/Fabian Dietrich

Editorial zum Schwerpunktthema: Aspekte "Neuer Steuerung"?

Editorial to the Focus Topic: Aspects of "New Governance"?

SCHWERPUNKTTHEMA: ASPECTS OF "NEW GOVERNANCE"? /
FOCUS TOPIC: ASPECTS OF "NEW GOVERNANCE"?

Heinrich Mintrop/Gail Sunderman

Zentrale Steuerung von Schulentwicklung mit Quoten und Sanktionen: Das US-amerikanische Großexperiment in Schulen für benachteiligte Bildungsschichten ⇒ Abstract zum Beitrag

Centralized Management of School Improvement with Quota and Sanctions: The US-American Experiment with High-Stakes Accountability in Schools Serving Disadvantaged Populations
⇒ Abstract of the Article

Barbara Asbrand/Nina Heller/Sigrid Zeitler

Die Arbeit mit Bildungsstandards in Fachkonferenzen
Ergebnisse aus der Evaluation des KMK-Projektes for.mat
⇒ Abstract zum Beitrag

Working with Educational Standards in Faculty Meetings
Results from the Evaluation of the KMK-Project for.mat
⇒ Abstract of the Article

Franziska Schulze

Folgen zentraler Lernstandserhebungen:
Unterscheiden sich Lehrkräfte in der Auseinandersetzung mit Lernstandserhebungen?

Empirische Befunde zu Formen unterrichtsbezogener Steuerungslogik ⇒ Abstract zum Beitrag

Consequences of Standardized Performance Tests:
Do Teachers Differ in Their Interpretation of Standardized Performance Tests?

Empirical Findings to Types of a Teaching-related ‘Control Logic’ ⇒ Abstract of the Article

Fabian Dietrich/Maike Lambrecht

 Menschen arbeiten mit Menschen. Schulinspektion und die Hoffnung auf den zwanglosen Zwang der „besseren Evidenz“
⇒ Abstract zum Beitrag

People Work with People. School Inspection and the Hope of the Unforced Force of “Better Evidence” ⇒ Abstract of the Article

Tobias Feldhoff/Luzia Durrer/Stephan G. Huber

Steuerung eines Schulsystems. Eine empirische Analyse, wie Akteure die Steuerungskonfigurationen des Schulsystems wahrnehmen und sich deren zukünftige Gestaltung wünschen ⇒ Abstract zum Beitrag

Governance of a School System. An Empirical Analysis of How Actors Perceive the Governance Configurations of the School System and How They Want Its Future Configuration to Be ⇒ Abstract of the Article

BERICHT / REPORT

Harm Kuper/Uwe Maier

Vergleichsarbeiten als Instrumente der Qualitätsentwicklung an Schulen. Überblick zum Forschungsstand ⇒ Abstract zum Beitrag

Mandatory Testing as an Instrument for School Quality Development. A Research Survey from an International Perspective
⇒ Abstract of the Article

BILDUNGSFORSCHUNG - DISZIPLINÄRE ZUGÄNGE / EDUCATIONAL RESEARCH - DISCIPLINARY APPROACHES

Knut Schwippert

Empirische Bildungsforschung: Perspektiven der Erziehungswissenschaft ⇒ Abstract zum Beitrag

Empirical Educational Research: Perspectives of Educational Sciences ⇒ Abstract of the Article

⇒ Startseite / Home