Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 4/2013

EDITORIAL

Kathrin Dedering/Hans-Werner Fuchs

Editorial zum Schwerpunktthema:
Öffnung der Bildungswege

Editorial to the Focus Topic:
Opening of Education Pathways

SCHWERPUNKTTHEMA: ÖFFNUNG DER BILDUNGSWEGE /
FOCUS TOPIC: OPENING OF EDUCATION PATHWAYS

Claudia Schuchart

Kein Abschluss ohne Anschluss? Durchlässigkeit und Vergleichbarkeit von Bildungswegen in der Sekundarstufe II
⇒ Abstract zum Beitrag

No School Leaving Certificate without Follow-Up? Permeability and Comparability of Education Pathways in Secondary Schools ⇒ Abstract of the Article

Steffen Schindler

Öffnungsprozesse im Sekundarschulbereich und die Entwicklung sozialer Disparitäten in den Studierquoten
⇒ Abstract zum Beitrag

Opening Processes in Secondary Education and the Development of Social Disparities in the Transition to
Higher Education ⇒ Abstract of the Article

Gunther Dahm/Caroline Kamm/Christian Kerst/
Alexander Otto/Andrä Wolter

"Stille Revolution?" Der Hochschulzugang für nicht-traditionelle Studierende im Umbruch ⇒ Abstract zum Beitrag

"Silent Revolution?" The Changing Access to Higher Education for Non-Traditional Students in Germany ⇒ Abstract zum Beitrag

WEITERER BEITRAG / FURTHER ARTICLE

Sebastian Dippelhofer

Politisch-demokratische Bildung in der Schule im Urteil von Lehramtsstudierenden.
Empirische Befunde einer PH-Studi
e ⇒ Abstract zum Beitrag

Political and Democratic Education at School According to Student Teachers' Assessments.
Empirical Results of a Survey at a University of Education ⇒ Abstract zum Beitrag

BILDUNGSFORSCHUNG: DISZIPLINÄRE ZUGÄNGE / EDUCATIONAL RESEARCH: DISCIPLINARY APPROACHES

Peter Zedler

Allgemeine Erziehungswissenschaft und Empirische Bildungsforschung.
Entwicklungslinien eines gelegentlich schwierigen Verhältnisses, Teil 2
⇒ Abstract zum Beitrag

General Educational Science and Empirical Educational Research.
Lines of Development of an Occasionally Difficult Relationship, Part 2 ⇒ Abstract of the Article

⇒ Startseite / Home