Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 4/2014

EDITORIAL

Isabell van Ackeren / Martin Heinrich

Editorial zum Schwerpunktthema:
Lehrerbildung in der Offensive

Editorial to the Focus Topic:
Teacher Education on the Offensive

SCHWERPUNKTTHEMA:
LEHRERBILDUNG IN DER OFFENSIVE
/
FOCUS TOPIC: TEACHER EDUCATION ON THE OFFENSIVE

Ewald Terhart

Standards für die Lehrerbildung: Bildungswissenschaften – nach zehn Jahren ⇒ Abstract zum Beitrag

Standards for Teacher Education: Education Studies –
Ten Years Later ⇒ Abstract of the Article

Sylvia Schütze

Das preußische Regulativ für den Seminarunterricht
von 1854 – Standards für die Lehrerbildung?

⇒ Abstract zum Beitrag

The Prussian Edict from 1854 about Teacher Training Colleges – Standards for Teacher Training? ⇒ Abstract of the Article

Colin Cramer

Theorie und Praxis in der Lehrerbildung
Bestimmung des Verhältnisses durch Synthese von theoretischen Zugängen, empirischen Befunden und Realisierungsformen
⇒ Abstract zum Beitrag

Theory and Practice in Teacher Education. Identification of the Relationship through Synthesis of Theoretical Approaches, Empirical Findings, and Forms of Implementation ⇒ Abstract of the Article

Marie Drüge / Karin Schleider / Anne-Sophie Rosati

Psychosoziale Belastungen im Referendariat – Merkmale, Ausprägungen, Folgen ⇒ Abstract zum Beitrag

Psychosocial Hazards of Trainee Teachers – Characteristics, Manifestations, Outcomes ⇒ Abstract of the Article

BERICHT / REPORT

Günther Wolfswinkler / Annemarie Fritz-Stratmann / Petra Scherer

Perspektiven für ein Lehrerausbildungsmodell "Inklusion" ⇒ Abstract zum Beitrag

Perspectives for a Teacher Education Model "Inclusion" ⇒ Abstract of the Article

ZUR DISKUSSION / DISCUSSION

Martin Rothland / Sarah Katharina Boecker

Wider das Imitationslernen in verlängerten Praxisphasen. Potential und Bedingungen des Forschenden Lernens im Praxissemester
⇒ Abstract zum Beitrag

Against Learning by Imitation in Extended Pedagogical Field Experiences in Teacher Education ⇒ Abstract of the Article

ZUR DISKUSSION KMK-STRATEGIE / DISCUSSION – STRATEGY OF THE STANDING CONFERENCE OF THE MINISTERS OF EDUCATION AND CULTURAL AFFAIRS OF THE LÄNDER IN THE FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY (KMK)

Norbert Maritzen

Glanz und Elend der KMK-Strategie zum Bildungsmonitoring. Versuch einer Bilanz und eines Ausblicks ⇒ Abstract zum Beitrag

Splendor and Misery of the KMK-Strategy of Educational Monitoring. An Attempt of Taking Stock and Looking Forward
⇒ Abstract of the Article

Hans-Jürgen Kuhn

Anspruch, Wirklichkeit und Perspektiven der Gesamtstrategie der KMK zum Bildungsmonitoring ⇒ Abstract zum Beitrag

Claim, Reality, and Perspectives of the Overall Strategy of the KMK ⇒ Abstract of the Article

⇒ Startseite / Home