Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 1/2015

EDITORIAL

Götz Bieber/Thomas Höhne/Marianne Krüger-Potratz

Editorial zum Schwerpunktthema:
Bildungsmedien und Vermittlungswissen

Editorial to the Focus Topic:
Educational Media and Imparting of Knowledge

SCHWERPUNKTTHEMA:
BILDUNGSMEDIEN UND VERMITTLUNGSWISSEN
/
FOCUS TOPIC:
EDUCATIONAL MEDIA AND IMPARTING OF KNOWLEDGE

Thomas Höhne

Technologisierung von Bildungsmedien ⇒ Abstract zum Beitrag

Technologization of Educational Media ⇒ Abstract of the Article

Carl-Christian Fey/Eva Matthes/Dominik Neumann

Schulische Bildungsmedien zwischen staatlicher Steuerung und „freier“ Selbstregulation  ⇒ Abstract zum Beitrag

Educational Media for Schools between Government Control
and “Free” Self-Regulation ⇒ Abstract of the Article

Daniel Wrana

Everything at Your Fingertips
Die Metapher der „Lernumgebung“ und das Subjekt des Lernens
⇒ Abstract zum Beitrag

Everything at Your Fingertips. The Metaphor of “Learning Environments” and the Economy of Learning
⇒ Abstract of the Article

Felicitas Macgilchrist

Bildungsmedienverlage: Zur Ökonomisierung in der Schulbuchproduktion ⇒ Abstract zum Beitrag

Educational Publishing: On Economic Rationality and Textbook Production ⇒ Abstract of the Article

ZUR DISKUSSION / DISCUSSION

Andreas Hiller

Mediale Risiken für die staatliche Bildungssteuerung in Deutschland ⇒ Abstract zum Beitrag

Media Risks for State Regulation of School Education in Germany ⇒ Abstract of the Article

Thomas Barfuss

Schule als populäre Inszenierung?
Zum Spannungsfeld von Bildung und kommerzieller Kultur ⇒ Abstract zum Beitrag

Teaching and Commodification. Dealing with the Commercial Impact at School ⇒ Abstract of the Article

BILDUNGSFORSCHUNG – DISZIPLINÄRE ZUGÄNGE /
EDUCATIONAL RESEARCH – DISCIPLINARY APPROACHES

Tim Freytag/Holger Jahnke/Caroline Kramer

Geographische Bildungsforschung ⇒ Abstract zum Beitrag

Geographical Educational Reserach ⇒ Abstract of the Article

⇒ Startseite / Home