Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 1/2016

EDITORIAL

Isabell van Ackeren / Martin Heinrich

Editorial zum Schwerpunktthema: Herausforderungen für das Lehrerhandeln

Editorial to the Focus Topic: Challenges for Schoolteachers

SCHWERPUNKT: HERAUSFORDERUNGEN FÜR DAS LEHRERHANDELN /
FOCUS TOPIC: CHALLENGES FOR SCHOOLTEACHERS

Raphaela Porsch

Fachfremd unterrichten in Deutschland. Definition - Verbreitung - Auswirkungen
⇒ Abstract des Beitrags

Out-of-field Teaching in Germany. Definition - Frequency - Consequences
⇒ Abstract of the Article

Sabine Klomfaß / Frauke Stübig / Dorit Bosse / Melanie Fabel-Lamla

Brückenbauen auf dem Weg zum Abitur. Die Brückenbaufunktion der Einführungsphase in die gymnasiale Oberstufe aus der Sicht hessischer Lehrkräfte
⇒ Abstract des Beitrags

Building Bridges on the Way to the Baccalaureate Diploma (Abitur). The Introductory Phase's Bridging Function According to Hessian Teaching Staff ⇒ Abstract of the Article

Rolf Puderbach

Wer studiert Sekundarstufe-I-Lehramt? Die Bedeutung von sozialer Herkunft und Bildungsbiografie für die Schulformwahl von Lehramtsstudierenden am Beispiel der sächsischen Mittelschule ⇒ Abstract des Beitrags

Who Becomes a Teacher at First Stage Secondary Schools? The Relevance of the Social Background and Educational Biography for Teacher Students' Choice of a School Type on the Example of the Saxonian Mittelschule ⇒ Abstract of the Article

BERICHTE ZUM SCHWERPUNKTTHEMA / REPORTS FOR THE FOCUS TOPIC

Ute Bender / Stefan Keller / Cinzia Zeltner

Fächervernetzende Lernaufgaben: Theorie, Umsetzung und Wahrnehmung durch Lernende. Resultate aus dem Projekt LEENA: Lernen in Ernährungsbildung und Englisch durch neue Aufgabenkultur ⇒ Abstract des Beitrags

Interdisciplinary Learning Assignments: Theory, Practice, and Student Assessment. Results from the Project LEENA: Combining Nutritional Science and English Lessons in a New Task Culture ⇒ Abstract of the Article

Silke Trumpa / Eva-Kristina Franz / Silvia Greiten

Forschungsbefunde zur Kooperation von Lehrkräften. Ein narratives Review
⇒ Abstract des Beitrags

Research Results on Teacher Cooperation. A Narrative Review ⇒ Abstract of the Article

Sandra Dietrich

Lehrerbildung in Sachsen - modularisiert zum Erfolg? Effektivität der Bachelor/Master-Lehrerausbildung am Beispiel der Universität Leipzig ⇒ Abstract des Beitrags

Teacher Training in Saxony - Success via Modules? The University of Leipzig as an Example for the Efficiency of the Bachelor/Master System in Teacher Training
⇒ Abstract of the Article

REZENSION / REVIEW

⇒ Startseite / Home