Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 2/2016

EDITORIAL

Kathrin Dedering / Martin Heinrich

Editorial zum Schwerpunktthema: Schule und Evaluation

Editorial to the Focus Topic: School and Evaluation

SCHWERPUNKT: SCHULE UND EVALUATION /
FOCUS TOPIC: SCHOOL AND EVALUATION

Wolfgang Böttcher / Jan Hense

Evaluation im Bildungswesen – eine nicht ganz erfolgreiche Erfolgsgeschichte ⇒ Abstract des Beitrags

Evaluation in the Educational System – A not quite Successful Story of Success ⇒ Abstract of the Article

Jutta Wolff

Das evaluieren wir (mal eben). Was Auftraggebende über Wirksamkeitsnachweise wissen sollten
⇒ Abstract des Beitrags

We Evaluate That (just Quickly). What Customers Should Know about the Proof of Effectiveness ⇒ Abstract of the Article

Susanne Giel

Vom Nutzen der Programmtheorie in Evaluationen im Schulkontext ⇒ Abstract des Beitrags

The Use of Program Theory in Evaluation in the Context of Schools ⇒ Abstract of the Article

Sylvia Rahn / Sabine Gruehn / Miriam Keune /
Christoph Fuhrmann

Aus Schüleraussagen lernen?! – Auf dem Weg zu einer professionellen Feedbackkultur an Schulen ⇒ Abstract des Beitrags

Learning from Students’ Statements?! – Towards a Professional Feedback Culture at Schools ⇒ Abstract of the Article

BERICHTE ZUM SCHWERPUNKTTHEMA / REPORTS FOR THE FOCUS TOPIC

Klaudia Schulte / Detlef Fickermann / Markus Lücken

Das Hamburger Prozessmodell datengestützter Schulentwicklung ⇒ Abstract des Beitrags

The Hamburg Process Model of Data-based School Development ⇒ Abstract of the Article

Wolfgang Beywl / Lars Balzer

Aufbau von Evaluationskompetenzen für interne Schulevaluation durch projektbezogene Fortbildung ⇒ Abstract des Beitrags

Evaluation Capacity Building for Internal School Evaluation by Project-centered Training ⇒ Abstract of the Article

Hans Merkens

Evaluation in Schulen – Notwendigkeit und Grenzen ⇒ Abstract des Beitrags

Evaluation in Schools – Necessity and Limits ⇒ Abstract of the Article

⇒ Startseite / Home