Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

EDITORIAL

Isabell van Ackeren & Kathrin Dedering

Editorial zum Schwerpunktthema:
Adressierungsprobleme im Schulbereich

Editorial to the Focus Topic:
Issues and Problems of Addressing
in Schools

SCHWERPUNKT / FOCUS TOPIC:
ADRESSIERUNGSPROBLEME IM SCHULBEREICH /
ISSUES AND PROBLEMS OF ADDRESSING IN SCHOOLS

Maike Lambrecht

Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung
⇒ Abstract des Beitrags

Problems of Addressing. The Relationship between Education Administration, Education Politics, and Single Schools within the New School System Management
⇒ Abstract of the Article

Till-Sebastian Idel & Sven Pauling

Schulentwicklung und Adressierung. Kulturtheoretisch-praxeologische Perspektiven auf Schulentwicklungsarbeit ⇒ Abstract des Beitrags

School Development and Addressing. A Culture-Theoretical and Social-Practices Perspective on School Development ⇒ Abstract of the Article

Sarah Eiden

Orientierungen von Lehrkräften im Umgang mit „Schwererreichbarkeit“ von Eltern
⇒ Abstract des Beitrags

Orientations of Teachers Dealing with “Hard-to-Reach” Parents ⇒ Abstract of the Article

DISCUSSION ZUM SCHWERPUNKTTHEMA / DISCUSSION TO THE FOCUS TOPIC

Kathrin te Poel

Missachtungserfahrungen infolge einseitiger Adressierungen von Schüler*innen als kognitive Leistungserbringer. Konsequenzen für eine anerkennungssensible Lehrer*innenbildung ⇒ Abstract des Beitrags

Experiences of Disregard due to One-sided Addressing of Students as Cognitive Achievers. Implications for a Recognition-Sensitive Teacher Training ⇒ Abstract of the Article

WEITERER BEITRAG / FURTHER ARTICLE

Lina Feder & Colin Cramer

Potenziale von Portfolioarbeit in der Lehrerbildung Eine Analyse der Portfolioliteratur ⇒ Abstract des Beitrags

Potentials of Portfolio in Teacher Education. An Analysis of the Corresponding Literature
⇒ Abstract of the Article

ZUR DISKUSSION / DISCUSSION

Martin Rothland

Allgemeine Didaktik und empirische Unterrichtsforschung als Teilgebiete der Schulpädagogik ⇒ Abstract des Beitrags

General Didactics and Empirical Classroom Research as Branches of School Pedagogy
⇒ Abstract of the Article

Rezension / REVIEW

⇒ Startseite / Home