Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 3/2015

EDITORIAL

Detlef Fickermann/Hans-Werner Fuchs

Editorial zum Schwerpunktthema: Bildungsmonitoring und Bildungsforschung

Editorial to the Focus Topic: Educational Monitoring and Educational Research

SCHWERPUNKTTHEMA: BILDUNGSMONITORING UND BILDUNGSFORSCHUNG /
FOCUS TOPIC: EDUCATIONAL MONITORING AND EDUCATIONAL RESEARCH

Norbert Maritzen/Jenny Tränkmann

Normative Grundlagen des Bildungsmonitorings
⇒ Abstract zum Beitrag

Normative Foundations of Educational Monitoring
⇒ Abstract of the Article

BERICHT / REPORT

Björn Hermstein/Ina Semper/Nils Berkemeyer/Lisa Mende

Thematisierungen von Bildungsmonitoringinstrumenten seitens der Bildungsforschung. Die Beispiele Bildungsberichterstattung, Schulinspektion und Vergleichsarbeiten ⇒ Abstract zum Beitrag

The Exploration of Educational Monitoring Instruments by Educational Research. Taking the Examples of Educational Reporting, School Inspection, and State-wide Comparative Tests ⇒ Abstract of the Article

DISKUSSION / DISCUSSION

Heinz-Elmar Tenorth

Bildungsforschung und Bildungspolitik im Dialog - Lernprozesse und Irritationen ⇒ Abstract zum Beitrag

Educational Research and Educational Policy in Dialogue - Learning Processes and Irritations ⇒ Abstract of the Article

Martin Heinrich

Neue "Vergessene Zusammenhänge"? Pädagogisches Unbehagen anlässlich Heinz-Elmar Tenorths Verhältnisbestimmung von Bildungspolitik und Bildungsforschung ⇒ Abstract zum Beitrag

New "Forgotten Links"? Educational Discomfort on the Occasion of Heinz-Elmar Tenorth's Determination of the Relationship between Educational Policy and Educational Research ⇒ Abstract of the Article

Klaus-Jürgen Tillmann

Empirische Bildungsforschung als Aufklärung? ⇒ Abstract zum Beitrag

Empirical Educational Research as Enlightenment? ⇒ Abstract of the Article

REZENSION / REVIEW

⇒ Startseite / Home