Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
Logo Leibniz Universität Hannover
DDS – Die Deutsche Schule
  • Zielgruppen
  • Suche
 

DDS 4/2015

EDITORIAL

Detlef Fickermann / Jörg Doll

Editorial zum Schwerpunktthema: Bildungsbiographie und Schulstatistik

Editorial to the Focus Topic: Educational Biography and School Statistics

SCHWERPUNKT: BILDUNGSBIOGRAPHIE UND SCHULSTATISTIK /
FOCUS TOPIC: EDUCATIONAL BIOGRAPHY AND SCHOOL STATISTICS

Stefan Kühne

Möglichkeiten der Schulstatistik zur Rekonstruktion von Bildungsverläufen ⇒ Abstract des Beitrags

From Gross Rates to Pathways with German School Statistics
⇒ Abstract of the Article

BERICHTE / REPORTS

Nikolaus Forgó / Simon Graupe / Julia Pfeiffenbring

Datenschutzrechtliche Fragen der personenbezogenen Bildungsdokumentation in Deutschland und Österreich
⇒ Abstract des Beitrags

Solving Data Protection Issues of Personalized Educational Monitoring in Germany and Austria
⇒ Abstract of the Article

Andreas Klausing / Vera Husfeldt

Verknüpfung von Daten aus Bildungsstatistik und Leistungsmessungen auf Individualebene in der Schweiz
⇒ Abstract des Beitrags

Linking Educational Statistics Data with Performance Measurement Data at Individual Level in Switzerland ⇒ Abstract of the Article

Detlef Fickermann / Jörg Doll

Potential und Technik der Verknüpfung von Befragungsdaten mit schulstatistischen Individualdaten und Leistungsdaten im Projekt EIBISCH ⇒ Abstract des Beitrags

Potential and Procedure of Linking Survey Data with Individual Level School Statistical Data and Performance Data in the Project EIBISCH ⇒ Abstract of the Article

WEITERER BEITRAG / FURTHER ARTICLE

Klaus Zierer / Jochen Werner / Stephan Wernke

Besser planen? Mit Modell! Empirisch basierte Überlegungen zur Entwicklung eines Planungskompetenzmodells
⇒ Abstract des Beitrags

Better Planning? With Models! Empirically Based Considerations for the Development of a Planning Competence Model
⇒ Abstract of the Article

BILDUNGSFORSCHUNG – DISZIPLINÄRE ZUGÄNGE / EDUCATIONAL RESEARCH – DISCIPLINARY APPROACHES

Katharina Maag Merki / Herbert Altrichter

Educational Governance ⇒ Abstract des Beitrags / Abstract of the Article

⇒ Startseite / Home